Digitális szópárosító játékoktól az online tanulókártyákon át a Word dokumentumba gyűjtött szójegyzetekig. Az online órákon keresztül szinte bármit lehet használni tanulási célzattal, a lehetőségek tárháza tulajdonképpen végtelen.
Pont ennek tükrében válik érdekessé, hogy mégis mi az, ami leginkább megragadja az embereket és válik kedvenccé.
Néhány hónappal ezelőtt elkezdtünk az órák elején szóláncot játszani. Kezdetben a diákok kötetlenül az egész magyar nyelvű szókincsüket használhatták, majd szintet lépve mindig az előző óra anyagának szavaira fókuszáltunk. Nemcsak az alapórai jókedvet alapozta meg ez a játék, de érdekes volt látni azt is, hogy a játék maga milyen dolgokat váltott ki a felnőtt diákokból. A gyermeki izgatottságtól a társak kisegítésén át sokféle szituáció adódott.
Az abszolút kedvenc, az ország-város játék lett. Amikor az órákat egy másik játékkal kezdtem volna, többször inkább erre esett a csoport választása. Ez a játék nemcsak az alapszókincset hivatott bővíteni, hanem a különböző ötleteknek, válaszoknak hála, mindig jó beszédtéma is kerekedett, amivel újabb és újabb szavakat, kulturális dolgokat tanultunk.
Tehát az időtlen és klasszikus magyar játékok nemcsak jó hangulatot képesek teremteni, de hatékony eszközei is a játszva tanulásnak az uruguayi magyarórákon.