Az iskola keretén belül két csoportban is néptáncoktatás folyik. Ezen a napon a magyar néptáncokkal való ismerkedésen túl, reneszánsz páros és körtáncokat sajátítottak el a gyerekek, melynek jellemzői (formai táncfelkérés és megköszönés, elegancia) igen mulatságosnak bizonyult a gyerekek körében, viccelődésre adott okot.
A magyar órán 9-12 éves gyerekek számára egy játékos feladatlapot állítottam össze. Először egy páros munka, egy betűrejtvény megoldását kellett megoldaniuk a gyerekeknek, melynek megfejtésével megkapták a reneszánsz szót. Pár perces beszélgetést követően, melyben a reneszánsz, mint stílusirányzatot írtuk körül, következett egy videós összeállítás, melyben a gyerekek feladata volt megfigyelni a korabeli arisztokrácia öltözködési, étkezési szokásait, valamint egy korabeli vár berendezését. Bonfini leírása egy Mátyás király korabeli lakodalomba kalauzolt minket, melyben a gyerekek érdeklődését főleg a mai szemmel furcsa étkezési szokások és etikett fogta meg. Ámulatba ejtette a résztvevőket Mátyás király gazdag könyvtára, a kódexek világa, különösen összehasonlítva a mai könyvnyomtatással. Az órát kreatív feladattal zártuk, mindenki a saját nevének monogramját készítette el az iniciálék stílusában.
A tapasztalatok és a gyerekek érdeklődése, visszajelzése alapján tartalmas napot töltöttünk együtt, ahol játékosan tanulva sok érdekességgel ismerkedtek meg a reneszánsz kultúrával kapcsolatosan.