Magyarországról érkezett kollégánk, Domoszlai Orsolya hegedűtanár feladata volt, hogy megismertesse a diákokkal a Kodály-módszert, hiszen Kodály nevét minden magyarnak ismernie kell. A diákok kíváncsian hallgatták a zenetanárnőt, akivel közösen szolmizáltak.
A magyar mint idegen nyelv órán a kenguru csoport – mely különböző életkorú kezdő magyarul tanuló gyerekekből áll – az írás-olvasás gyakorlása mellett nyelvi egységként olyan speciális kifejezéseket sajátíthatott el, melyek a tantermi kommunikációval kapcsolatosak. Így hamarosan nem lesz szükség az angol nyelvű fordításra az instrukciók tárgyában, sokkal gördülékenyebben mehet az oktatás.
Gyakoroltuk a regölést is a karácsonyi műsorra, hiszen ismétlés a tudás anyja. Ebben Németh Zsuzsa drámapedagógus-kollégánk segített.
Nálunk a falakon többféle plakát látható, néhány közülük a tanárok és diákok által közösen megfogalmazott tantermi és higiéniai szabályokat tartalmazza, mint például: “Az órákon magyarul beszélünk! Moss kezet! Tiszteljük egymást!”
A falon azonban nemcsak szabályok, hanem a Brisbane-i Magyar Iskola hibrid oktatásának fő alappillérei is láthatók. A szemléletes rajz bemutatja, hogyan működik nálunk az oktatás, ami három részből áll. Az első és legfontosabb a személyes jelenlét a hétvégi iskolában kéthetente szombaton 13 órától 17 óráig. Ezt egészíti ki az online zoomos csoportos óra hétköznapokon azon a héten, amikor nincs hétvégi iskola. Ezenkívül ebben az évben rugalmas egyéni tanulásra kifejlesztett online anyagokat is kaptak a diákok. Az online órák és az egyéb rugalmasan végezhető online anyagok mind-mind a tudás rögzítését hivatottak szolgálni és a negyedéves fő témánkhoz kapcsolódtak. Ezzel a módszerrel dolgozunk azon, hogy a kéthetente szombaton leadott ismeretek minél jobban rögzüljenek.
Ezen a délutánon az órákat követően szülői gyűlést tartottunk. Amíg a szülők megbeszélésen voltak, a diákok hasznosan és élvezetesen tölthették az időt: népmesét nézhettek vagy focizhattak.