„Semmi sem jellemző annyira a nyelvre, mint sajátos hangzása. Olyan ez, mint a virág illata, a bor zamata, a zománc, az opál tüze. Megismerni róla a nyelvet már messziről, mikor a szót még nem is értjük.”
Pedagógiai minősítésen sikeresen vizsgázott óvodapedagógus vagyok. Óvodánk szellemiségében és értékeiben is közvetíti a magyar néphagyományokat, jeles napokat, ezeket néptáncon és népi játékokon keresztül ismertetjük meg a gyerekekkel. Mindig is fontos volt számomra, hogy a hagyományokat az élményalapú pedagógia eszközeivel ismertessük meg a kicsikkel, és a népi énekeket, dalokat a kodályi elvek alapján tanítsuk.
A Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának női kórusában megismertem egy kórus működését, a szerepléseken keresztül beleláttam ennek mechanizmusába. A Kazinczy Ferenc szépkiejtési versenyen való szereplés számomra nem csak a betanult szövegek szép és helyes előadásmódját jelenti, céljaim között szerepel a szép magyar beszéd ápolása, művelése is. A megyei versenyeken eredményes szereplésem újabb tapasztalatokkal gazdagított. A Váci Mihály Irodalmi Színpad tagjaként rendszeresen szerepeltem irodalmi esteken, ez pedig meghozta számomra a magyar irodalom szeretetét. A verseken keresztül megismerhettem és átadhattam a közönségnek ezt az élményt. Az Alig Színpad tagjaként is rendszeresen felléptem, és már az általános iskola kezdetétől fogva betekinthettem ebbe a számomra csodálatos világba. Ezt később óvónőként dramaturgiai játékok, bábozások alkalmával tudtam hasznosítani.
A veszprémi Csermák Antal Zeneiskolában csellón, majd zongorán játszottam, a Gárdonyi Géza Diákzenekar tagjaként, majd a főiskolai évek alatt altfurulyán. A hangszertanulás és a zene szeretete olyan pedagógussá formált, aki az igényes, magyar szellemi értékeket közvetíti, amelyet a mindennapokban is igyekszem a gyerekeknek átadni.
A veszprémi Pannon Egyetemen működő Népek Tánca klubjának aktív tagjaként a magyar néptánc alapjait is sikerült elsajátítanom. Részt vettem továbbá Balatoni Katalin táncpedagógus hagyományos értékeket közvetítő, pedagógiai alapokon nyugvó továbbképzésén is, így az óvodai élet hétköznapjaiban is megtaníthatom a gyerekeknek a néptánc alapjait és a népi hagyományokat.
Bízom benne, hogy a Kőrösi Csoma Sándor Program segítségével a diaszpóra minél több, az anyaországtól már elszakadt, de lelkes, aktív és hazaszerető magyar felnőttnek és gyereknek átadhatom tudásomat. Jövőbeni terveim között szerepel tudásom bővítése, amely a közösségszervezést, a hatékony kommunikációt hivatott elősegíteni a diaszpórában élő magyarsággal.