A mintegy 300 kiállítót egybegyűjtő vásárt Németország legsikeresebb vásárai között tartják számon, ahol Európa minden tájáról származó kézműves specialitásokat kínálnak és adnak el. A rendezvény kb. 125.000 látogatót vonz, akik italok, hús- és haltermékek, tejtermékek, fűszerek, péksütemények, édességek, zöldségek és gyümölcsök közül válogathatnak.
A vásárt járva a magyar étel- és italkülönlegességek iránt érdeklődőknek sem kellett csalódniuk. A Gutes aus Ungarn cég kiállító standján ugyanis ötféle termékkel képviselte a magyar ízvilágot. A kizárólag magyar manufakturális termékeket értékesítő vállalkozás leginkább a tokaji borvidéken előállított ínyencségekkel – mint tokaji furmint és desszertbor, valamint különféle ízű (eper, birsalma, levendula, málna stb.), kizárólag természetes úton gyártott ecetkülönlegességek – kedvezett az arra járó vendégeknek.
Az újdonság erejével hatott az idén először kiállított bor- és almaecet alapú, enyhén szénsavas, szintén kizárólag természetes alapanyagokat tartalmazó frissítő üdítőital, az ún. Shrubbie, melyet a vásáron birsalma és levendula ízesítésben lehetett kipróbálni. Ezen kívül tizennyolc féle magból (csipkebogyómag, homoktövismag, lenmag, sárgabarackmag, kendermag, szőlőmag stb.) préselt olajfajtákból és lisztekből lehetett kóstolni és vásárolni. A pikáns ételek kedvelőinek sem kellett messzire menniük, hiszen az italok, olajok és lisztek melletti standon rögtön jóllakhattak a szintén a Gutes aus Ungarn berkein belül kiállító Leckerwerk kolbászaival, szalonájával és szalámijával.
A vásár közben a Gutes aus Ungarn vezetőjével, Fodor Attilával beszélgettem:
Hogyan kerültek ide a magyar termékek a Food&Life nemzetközi vásárra?
Egy pár évvel ezelőtt, amikor kitaláltuk a Gutes aus Ungarn témát, akkor összeültünk egy páran és azt mondtuk, hogy keressünk valami jót, ami a magyar termékeket segíti Németországban és segíti azokat bejutni a német piacra. Így a magyar termékek a Gutes aus Ungarn név alatt kerültek ide, kiváló termékek, mint például ecet, bor, üdítőital, olajok és finom szalámi, kolbászok.
Mit szeretnél a vásárlóidnak közvetíteni? Mi motivál téged?
Engem az motivál, hogy azt, amit én otthon megszerettem vagy megszoktam – vagyis azt, hogy mindig kiváló ételeket kaptam a szüleimtől, ugyanis a nagymamám mindig figyelt arra, hogy mit eszünk – továbbadjam, hogy ezt mások is megkapják, másoknak is jó legyen.
Mióta létezik az üzlet? Milyen tapasztalataid vannak azóta?
Az üzlet eredetileg csak ecettel kezdődött 2015-ben. Eredetileg az volt az ötlet, hogy kipróbáljuk, milyen fogadtatása lesz az ecetnek Németországban, és az eredmény az volt, hogy úgy vitték, mint a cukrot. Ezért úgy gondoltuk, hogy a listát ki kell egészíteni, és más terméket is be kell hozni Magyarországról.
Mi a vállalkozás célja?
A cél az az, hogy csak manufakturális jellegű, magyar vállalkozásokat támogassunk. Jobb minőséget készítenek, és a tapasztalat az, hogy a németek nagyon szívesen, nagy örömmel keresik az egyszerű és manufakturális termékeket, valahogy nagyobb hangsúlyt fektetnek erre, mint az árra.
Hogyan lehet a vásáron kívül hozzájutni ezekhez a termékekhez?
A termékeket jelenleg honlapokon lehet megvásárolni, de több élelmiszeripari üzlethálózathoz is eljuttattuk már, mint például a Rewe-be és az Edeka-ba.
Mi a következő nagy célotok?
A következő nagy cél az az, hogy bekerüljünk a nagyobb bio üzlethálózatokba, valamint italjainkkal szeretnénk bekerülni az italkereskedők közé.
Milyen új termékekkel fogtok szolgálni a jövőben?
Most öt terméket hoztunk ki, de összesen eddig tíz termék van, melyek gyártói mind szeretnék, hogy kihozzuk termékeiket. Esetünkben egy organikus vállalkozásról van szó, mely szépen lassan épül ki.
A vásárt jövőre is megrendezik, magyar termékek akkor is lesznek. Élmény és kikapcsolódás egy helyen, megéri kilátogatni. A müncheni Food&Life vásár a jövő esztendőben szeretettel várja Önöket is!