Úgy gondolom, hogy kutatói tapasztalatom a Kőrősi Csoma Sándor Program keretében nagyon jól hasznosul majd, hiszen minden közösség fejlesztésének első számú tényezője az állapotfelmérés.
Kárpátalján születtem, a magyar-szlovák-ukrán hármas határ Ungvár környéki magyar többségű kistelepülésén. 2001-ben érettségiztem egy magyar középiskolában, majd ebben az évben felvételt nyertem a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola angol nyelv és irodalom, valamint történelem tanári szakpárosítására. A főiskolai évek alatt aktívan részt vettem a hallgatói önkormányzat munkájában, annak egy cikluson keresztül elnöke is voltam, valamint a tehetséggondozó Zrínyi Ilona Szakkollégium hallgatójaként végeztem kutatásokat a kárpátaljai magyar felsőoktatás nyelvi kérdései kapcsán. A főiskola befejezése után a Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskolájának Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Programjába kerültem ösztöndíjas hallgatóként. Doktori értekezésem elkészítése során kisebb-rövidebb külföldi tanulmányutakon vehettem részt
Tudományos érdeklődésem a társadalmi kérdések iránt is érzékenységgel is társult. 2011-ben alapító elnöke lettem a kárpátaljai doktoranduszok szervezetének, a Momentum Doctorandus egyesületnek, ahol két éven át aktív érdekképviseleti, szervezői és kutatómunkát végeztem. 2012 márciusától a Magyar Közigazgatási Ösztöndíj keretében két hónapot Magyarország Tallinni Nagykövetségén tölthettem. Ez az egy év jó alkalmat szolgáltatott arra, hogy az anyaország nemzetpolitikájának hátterét, belső működési mechanizmusát jobban megismerjem, ezeket az ismereteket tudományos kutatásaimban is hasznosíthassam. 2013 februárjától a Nemzetpolitikai Kutatóintézet főállású kutatójaként kezdtem el dolgozni, ahol főleg a Kárpátalja régióval kapcsolatos kutatások, illetve az oktatást, az oktatás nyelvét érintő kérdések tartoztak feladatkörömbe.
Civil kutatóként az elmúlt években több olyan kutatócsoport munkájában is részt vett, illetve önálló kutatást is vezettem, amelyek négy régióra (Erdély, Felvidék, Vajdaság, Kárpátalja) kiterjedő, Kárpát-medencei szintű összehasonlításra törekedtek többek között a magyar szülők többségi iskolaválasztása, a magyar iskolák pedagógusainak utánpótlása témájában. Ezzel párhuzamosan a társadalmi munkától sem távolodtam el, 2013-tól alelnöke vagyok a Postgraduates’ International Network-nek, amely egy a fiatal kutatók szervezeteit tömörítő, budapesti székhelyű nemzetközi ernyőszervezet.
Jómagam elsősorban kutatói szemmel tekintek a diaszpórára, eddigi ismereteim a témában leginkább elméleti jellegűek. Úgy gondolom azonban, hogy e kutatói tapasztalat a Kőrősi Csoma Sándor Program keretében nagyon jól hasznosul majd, hiszen minden közösség fejlesztésének első számú tényezője az állapotfelmérés, az egyéni és közösségi identitáskonstrukciók helyi jellegzetességeinek azonosítása, dokumentálása, ezáltal a közösségi élet fenntartathatóságának biztosítása.
Az eddigi tevékenységeim (kutatási tapasztalat, közösségszervező társadalmi munka) során szerzett képességeimet szeretném az Argentínában élő magyar diaszpóra számára felajánlani és a helyi közösség identitásának erősítését szolgálni. Könnyen alkalmazkodom, szeretem az új kihívásokat, és örömmel tölt el, ha tudok segíteni másoknak.