Az 1848-49 -es forradalom és szabadságharc Magyarország újkori történetének egyik meghatározó eseménye, a nemzeti identitás egyik alapköve. A diaszpóra magyarságának identitásmegőrzésében kulcsfontosságú, hogy a nemzeti ünnepeket lehetőség legyen honfitársaikkal együtt megünnepelni. A Readingben élő magyarság számára erre a Readingi Magyar Iskola vagy a Readingi Magyar Cserkészet is lehetőséget nyújt.
Az iskolában minden tanóra központi témája volt a forradalom és szabadságharc. A korosztályi sajátosságoknak megfelelően tartottunk tematikus foglalkozásokat. Az ünnephez köthető népdalok és irodalmi művek kaptak főszerepet az órákon. A kézműves foglalkozás keretében dobokat, kokárdákat, katonákat készítettünk.
A "Számomra" pályázat felhívására egy videó is készült. A Magyarok Országos Szövetsége által kiírt pályázat témája: Mit jelent távol az anyaországtól magyarnak lenni. Milyen érzések, gondolatok, kérdések vannak bennünk e szó hallatán. A gyerekektől a kedvenc magyar meséjüket, ételüket és városukat kérdeztük meg, illetve hogy miért szeretnek a magyar iskolába járni. A felnőtteknél arra voltunk kíváncsiak, hogy miért tartják fontosnak azt, hogy gyermekükhöz az anyanyelvükön beszéljenek. Érdekes és szívmelengető válaszok születtek a kérdésekre. A gyerekek válaszaiból kitűnt, hogy lelkükben mennyire központi helyet foglal el a magyar nagyszülőknél töltött idő. A szülők kiemelték, hogy érzelmeiket leginkább az anyanyelvükön tudják kifejezni. Az egyik kislány elmondta, hogy a magyar iskolában úgy érzi magát, mintha "otthon lenne" .
Úgy gondolom, hogy ezen a magyarság számára oly jelentős ünnepen nem is tudtuk volna jobban kifejezni kapcsolódásunkat Magyarországhoz: elgondolkodtunk és megfogalmaztuk, hogy számunkra mit is jelent magyarnak lenni.