"Hogyan lehetünk egészségesek?"- Az egészséggel kapcsolatos előadás a magyar iskolában

/ Somogyi Boglárka /
somogyi.boglarka képe
A Southamptoni Magyar Iskola 2025. január 19-én tartott foglalkozásán az egészségtudatosság témakörében tartott előadást Gonda Zita, a Semmelweis Egyetem orvostanhallgatója.
A beteg megvizsgálása sztetoszkóppalMadár hajtogatása

A Southamptoni Magyar Iskola januári foglalkozásán az egészségtudatosság volt a fókuszban. Játszva tanultunk, megismerkedtünk az egészséges életmód és táplálkozás alapjaival, valamint a belső szerveinkkel is, a nagyok pedig a különböző betegségekkel és annak prevenciójával.

Gonda Zita, az iskolavezető nagyobbik lánya, a Semmelweis Egyetem orvostanhallgatója tartott érdekes előadást a kicsik és nagyok számára az egészségnevelés témakörében.

A Fenyőfa csoportban megbeszéltük a zöldségek és gyümölcsök neveit, az egészséges ételeket. Ezt követően egy játékbaba („Annipanni”) segítségével megismertük a belső szervek neveit, valamint a feladatukat, például a szív miért dobog, vagy a vese milyen funkciókat tölt be. A belső szervek magyar neveivel sok gyermek szókincse gazdagodott. Megtudtuk többek között azt az érdekes tényt is, hogy a krokodil az egyetlen állat, aminek szívecske alakú a szíve.

Miután megbeszéltük az ételeket, a belső szerveket, a gyerekek is kipróbálhatták, milyen lehet egy orvosnak megvizsgálni a betegeket egy sztetoszkóp segítségével, a betegek pedig Annipanni, Kippkopp, Tipptopp, Boribon és a Kockásfülű nyúl voltak.

Ezt követően a karácsonyra kapott papírszínház egyik meséjét – A Fenyőlegendát – hallgatták meg a gyerekek. A kreatív foglalkozáson madárkát hajtogattunk, amely kapcsolódott a meséhez.

Az interaktív előadás után az apukákból álló Azta Zenekar közreműködésével Gryllus Vilmos: Hóember című dalát énekeltük a gyerekekkel. Természetesen a néptánc is minden alkalommal fontos szerepet kap a magyar iskola programjai között, amelyet a gyermekek és a szülők most is egyaránt élveztek.

Ezen az alkalmon megvalósult a közösségformálás ereje, a szókincs gazdagítása, a mozgásigény kielégítése, valamint jókedvből sem volt hiány.