„Kerekedj fel, menj, tanulj nyelveket, barátkozz más kultúrákkal, ismerd meg a világot, meglásd, minden egyes lépéssel közelebb kerülsz önmagadhoz!”
1973-ban születtem Budapesten, az iskoláim is ehhez a városhoz kötnek.
A nyelvek, nyelvelsajátítás, a helyes beszéd és a különböző kultúrák már gyermekkorom óta érdekelnek. Középiskolai tanulmányaimat a Fővárosi Fazekas Mihály Gimnázium matematika tagozatán végeztem, majd egy évre Németországba, Heidelbergbe mentem, ahol a Heidelbergi Egyetem német szakán bővítettem nyelvtudásomat. Az itt töltött egy évben rendszeresen részt vettem az ottani diákoknak szervezett programokon, végül magam is segédkeztem néhány esemény megszervezésében (kultúrestek, tanulmányi kirándulások, olvasókörök). Egyetemi tanulmányaimat azután Magyarországon folytattam. Mivel a nyelvészet nagyon vonzott, először az Eötvös Loránd Tudományegyetem német és néderlandisztika szakára jártam, majd német és portugál szakon tanultam tovább. A középiskolai tanári diploma után 2006-ban pszicholingvisztikai témájú doktori dolgozatommal Summa cum laude minősítéssel megszereztem a PhD-fokozatot (nyelvtudományok, germanisztika).
Tanulmányaim során elsősorban a nyelvelsajátítással, illetve az összehasonlító nyelvészeti vizsgálatokkal kapcsolatos kérdésekkel foglalkoztam. Még az egyetemi évek alatt elvégeztem a Hungarian Language School szervezésében egy továbbképzést, ami után elkezdtem külföldieknek magyart tanítani (akár angol, német, spanyol, portugál és orosz közvetítő nyelv használatával). Ennek köszönhetően gazdag gyakorlati tapasztalatom van azzal kapcsolatban, hogy a különböző anyanyelvű diákoknak mi okoz gondot a magyar nyelv elsajátítása során. Tudományos munkásságom révén többször végeztem vizsgálatot a nyelvelsajátítás témakörében, ezért elengedhetetlennek éreztem, hogy tudásomat az atipikus nyelvi fejlődés témakörében is bővítsem. Azt is láttam, mennyire összefügg egymással a mozgás- és beszédfejlődés, így jelentkeztem a Gyógypedagógiai Karra, ahol logopédia-szomatopedagógia szakirányon diplomáztam. Mivel a kulturális élet mindennapjaim fontos része, csatlakoztam a Magyar Olvasástársasághoz, ahol négy évig elnökségi tagként tevékenykedtem, s a külföldi összejöveteleken is én képviseltem Magyarországot.
Jelenleg az egyetemi munkám mellett, ahol az alapképzésen kommunikációs ismereteket és különböző nyelvészeti tárgyakat, mesterképzésen pedig pszicholingvisztikát oktatok, számos nyelviskolában és nyelvi közösségben tartok német és magyar nyelvórákat, valamint kulturális ismereti foglalkozásokat. Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat egykori rovatvezetőjeként azt tapasztaltam, hogy a diaszpórában élő magyar családoknak nagy igényük van nyelvtudásuk, kultúrájuk megtartására, ápolására. Úgy érzem, korábbi tanulmányaim, egyetemi és nyelvoktatói munkám, korai nyelvfejlesztésben végzett gyakorlatom alapján én ezen a területen tudom a legtöbb támogatást, segítséget nyújtani a nem Magyarországon élő magyaroknak és a kultúránk, nyelvünk iránt érdeklődőknek. Szívesen kapcsolódom be a magyar iskolák működésébe az oktatás és a kultúra területén (olvasástanítás, szövegértés, kiejtés javítása, nyelvfejlesztés, intenzív délutáni nyelvtanfolyam, magyar olvasókör, hétvégi programok), de számos alkalommal tartottam már különböző kreatív foglalkozást is (varrás, kötés, horgolás, textilmunkák, gyöngyözés, papírtechnikák stb.) óvodás és általános iskolás gyermekeknek. Remélem, ezzel is hozzá tudok járulni a külhoni magyar kulturális élet gazdagításához.