A tanári kar bemutatását Jorge Fuentes és Mariana Pechuan interjúival zárom.
Jorge Fuentest kérdeztem...
Hogyan találkozott a Kodály-módszerrel?
Az egyetem zenei nevelés szakának elvégzésekor kifejezetten a kórusvezetés felé szerettem volna orientálódni. Tanulmányi lehetőségeket keresve bukkantam rá a mai U.N.A. (Universidad Nacional de las Artes - Nemzeti Művészeti Egyetem) posztgraduális, Kodály-módszer kurzusára, amit Carolina Wagner és Sylvia Leidemann vezettek. Az egyetlen, amit Kodályról tudtam, az volt, hogy készített egy "Kodály kórus módszertant" - vagy valami ilyesmit! Úgy értem, fogalmam sem volt róla. De ahhoz viszont elegendőt tudtam, hogy még többet akarjak róla megtudni! A zenei nevelés, és a kóruszene egy új ajánlatban egyesültek.
Mi vonzotta a Kodály-módszerben?
Vonzott benne a zenei nevelés integrális megközelítése és a közösségi éneklés, a zene, az ének, és a szociális harmónia fontossága!
Miért találja fontosnak a módszer terjesztését, és a vele való munkát?
Miért ne? Éppen úgy, ahogyan Kodály szerint a zene mindenkié, én is úgy gondolom, hogy mindenki számára elérhetővé kellene tenni a zene, és a zenepedagógia kodályi látásmódját. A Kodály-módszer nagyban hozzájárul nem csupán Argentína, hanem az egész régió zenei fejlődéséhez.
Mi volt a legjobb tapasztalása Magyarországon?
A módszer megélése! E zenefilozófia részének lenni. A zenei kiválóság keresése mindenben, amit csinálunk. Teljes mértékben a zene és a pedagógia tanulásának szentelni magunkat.
Mit gondol a magyar zenéről?
Bár számos magyar zeneszerző van, akit említhetnék, úgy gondolom, hogy a többségükben van valami különleges, ami közös. Mindegyikük valamilyen módon a Kodály-módszert tükrözi: a zeneműveik a kompozíciós szépségen túl pedagógiai kutatást tükröznek, és tele vannak ősi tartalmakkal.
Mariana Pechuant kérdeztem...
Hogyan találkozott a Kodály-módszerrel?
Jorge, a férjem volt az, aki a módszer iránti lelkesedéssel megfertőzött. Eleinte annak lehetősége érdekelt, hogy tökéletesítsem a zongorajátékom és a zenei készségemet, de hamarosan megértettem, hogy ez több annál... és a módszer szerelmese lettem.
Mi vonzotta a Kodály-módszerben?
Az, hogy ez egy átfogó koncepció... ahol a zene, a zenélés a legfontosabb! Zenélve tanulmányozzuk a történelmet; zenélve megértjük a filozófiát; a zene megosztásával jobb emberek vagyunk.
Miért találja fontosnak a módszer terjesztését, és a vele való munkát?
Azért, mert ez a zene, és a pedagógia megértése felé vezető út, ami közelebb visz minket ahhoz, hogy őszinte, és természetes módon éljük meg azt. Amikor valaki megtapasztalja ezt az érzést, meg akarja osztani a többiekkel.
Mi volt a legjobb tapasztalása Magyarországon?
A muzikalitás és a tökéletesség keresése a legapróbb részletekig, és a világ minden tájáról érkező emberekkel énekelni, gondolkodni, együtt érezni, megélni az igazi harmóniát amiről Kodály beszélt.
Mit gondol a magyar zenéről?
Azt, hogy érezhető és mélysége van még a legegyszerűbb dallamokban is. Nagyon csodálom Bartókot. Van valami, ami nagyon megérint, ami sok magyar zeneszerzőben megvan: az egyszólam használata a többszólamú művekben. Érezhető a gyökerekkel való egység, és az emberek egysége egy egyedi, és varázslatos pillanatban.