Drámapedagógiai módszerek a karanténhelyzet feldolgozására
Amint megérkeztek a gyerekek, rögtön birtokba vették az új játszóteret. A nagy sikert arató játékok sokféle fejlesztésre nyújtanak lehetőséget.
Majd bemelegítésképpen népi játékokkal hangolódtunk a magyarórára, melyet Soós-Nagy Adél ösztöndíjasunk tartott. Az énekeken és játékokon keresztül felfedeztük újra egymást, éreztük, hogy milyen jó is együtt lenni a társainkkal.
Az oktatás négy csoportban folytatódott, Bőhm Júlia, Kovács Tímea, Kondorosi Beatrix és Németh Zsuzsa tanárnők segítségével. Az idei negyedév témaköre az egészség, így a szövegek és feladatok által bepillanthattunk az egészségmegőrzés titkaiba. A témához kapcsolódó híres emberek közül Selye Jánosról emlékeztünk meg. Magyar szólásmondásokkal is ismerkedtünk ebben a tárgykörben. Nagyon figyeltünk a higiéniára, kézmosás közben elénekeltük a népies dallamra íródott "kézmosódalunkat" is!
Könyvkínálatunk segítségével olvasási lehetőséget nyújtottunk a gyerekeknek, akik érdeklődve lapozgatták a magyar nyelvű könyveket. Az olvasás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni!
A legérdekesebb talán az volt, amikor drámapedagógusunk, Németh Zsuzsa vezetésével drámapedagógiai foglalkozáson egy magyar nyelvű mesén keresztül dolgoztuk fel az elmúlt időszakot, a karanténhelyzetet.
A gyerekek önfeledten játszottak, miközben közösen beszélték meg élményeiket magyarul. Elmondhatjuk, hogy igazán jól sikerült az első alkalom az új helyszínen!