avagy milyen 3-6 éves gyerekeknek online tanítani.
Mindenképpen szerettük volna megadni a lehetőséget arra, hogy a veszélyhelyzet idején is kapcsolatban tudjunk maradni egymással, ezért több különböző online felületen is meghirdettük nyelvóráinkat. Így még több emberhez eljutott a hírünk és több esélyt adtunk a magyar nyelv ismereteinek elsajátítására immáron online.
Április hónapunk az online térben való tájékozódásról, az új környezet megszokásáról és a lehetőségek legjobb kihasználásáról szólt.
Azon dolgoztam, hogy minél hatékonyabban, érdekesebben és fantáziadúsabban tartsam meg az első online órákat, hiszen kisgyermekekről van szó. Célom az volt, hogy felkeltsem az érdeklődésüket és megtartsam a figyelmüket az órák alatt.
Hihetetlen volt számomra, hogy már a kezdetektől mennyire nyitottak voltak a szülők az oktatással kapcsolatban. Most is teljes vállszélességgel mellettem állnak, segítik a munkám. A gyerekekkel együtt most nekik is le kell ülni a számítógép mellé és úgy figyelni engem. Szerencsére nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam a szülőktől; számomra pedig egészen elképesztő, hogy a kint élő kisgyermekek mennyire fogékonyak a magyar nyelv ismereteire.
Szerencsére minden kisgyermek mosolyogva fogadott már az első online találkozás alkalmával. Pár perces ismerkedés és beszélgetés után mindenki átesett egy szintfelmérésen. Ez meghatározta hogyan folytassuk tovább minél hatékonyabban a tanulást. Van olyan kisgyermek aki már majdnem hibátlanul ír, olvas; de olyanok is vannak akikkel most kezdtük el tanulni a magyar ábécét.
Különböző szintű csoportjaim vannak, mégis mindegyik órának az alapköve a magyar nyelv készségfejlesztése. Fontosnak tartom azt is, hogy minden kisgyermekre ugyanannyi figyelmet fordítsak, hiszen az alapok elsajátítása a legfontosabb minden szempontból. Ezért minden tanulómmal külön-külön foglalkozok, ha csak a szülők máshogy nem kérik.
Május hónaptól csatlakozott ösztöndíjas társam is az online tanításhoz, ezért közös összefogással kettéosztottuk a magyar közösséget, Zsuppán Klaudia kolléganőm foglalkozik a 10 évnél idősebb gyermekekkel, felnőttekkel, én pedig a 10 évnél fiatalabbakkal.
Az online órákat alapos háttérmunka és rengeteg felkészülés előzi meg. A Balassi – füzetekben minden korosztály számára találok személyes és érdekes feladatokat; ezeket már az órát megelőző napokban átküldök a szülőknek, így a gyerekekkel könnyebben tudjuk megoldani a feladatokat.
Úgy gondolom, kulcsfontosságú fenntartani és fejleszteni az online térben való magyar nyelv oktatását, hiszen ezzel még több lehetőséget tudunk nyújtani nemcsak az ausztrál magyar közösségeknek, hanem a világ bármely pontján élő magyaroknak.
Remélem hamarosan sor kerülhet a való életben is a magyarórák megtartására, de addig is maradunk online.