Hét kanadai ösztöndíjas közös oktatóvideó-sorozata
Túl vagyunk az ötletelés időszakán, azzal kapcsolatban, hogyan és milyen formában folytatódjon a tudásátadás és az együtt tanulás. Az új tanítási módszereket kidolgoztuk, illetve kiválasztottuk. Ezek egyik legfőbb célkitűzése az, hogy a tanulók továbbra is kreatív formában ismerkedhessenek meg a magyar nyelvvel és kultúrával, amely motiválja őket az újabb és újabb ismeretek megszerzésére, a feladatok elvégzésére.
A feladatmegoldásában ösztöndíjas társainkra is számíthattunk, akikkel folyamatosan osztottuk meg ötleteinket annak érdekében, hogy eredményes tanítás folyjon az online iskolákban is.
A folyamatos kapcsolattartás és ötletelés alatt merült fel 6 másik ösztöndíjtársammal együtt az ötlet, hogy összefogva oktatóvideókat készítsünk, amelyek magyar nyelvű kulturális tartalmat kínálnának.
Így indítottuk útjára a Kalandozzunk Határok Nélkül Magyarul programunkat. Csatornánk több felületen is elérhető, amelyeken a hét minden napján új tartalommal jelentkezünk már április harmadik hetétől kezdve.
A videósorozat elsősorban a diaszpóra magyarságát célozza meg, de tájékoztatást nyújtanak élvezhető formában mindenkinek, akit érdekelnek a következő témakörök: magyar nyelv és kultúra, kortárs kultúra, honismeret, játékos tanulás és kézműves feladatok, sporttörténet és természettudomány, néprajz és néphagyományok, magyar történelem.
Jómagam, magyar nyelv és irodalom tanárként, azt a célt tűztem ki, hogy a magyar nyelv és kultúra világába kalauzoljam el az érdeklődőket, hasznos és izgalmas ismertetőket nyújtva egy-egy választott témakörben. Az általam készített első oktatóvideóban néhány ismert magyar közmondás jelentéséről és születésük történetéről számolok be.
A csatornával kapcsolatos első visszajelzések nagyon pozitívak, amelyek arra motiválnak minket, hogy folytassuk a munkát, s hogy újabb és újabb tartalmakat készítsünk. Lelkesítő számunkra a tudat, hogy ilyen formában is segíthetjük a diaszpórák nyelviskoláiban folyó foglalkozásokat.