A mesehallgatás, feldolgozás 15 percét is egy olyan történettel töltöttük ki, amely közvetlenül kapcsolódik az 1848/49-es forradalom és szabadságharc eseményeihez. Mondhatom, nagyon élvezték a gyerekek! A megbeszélés után énekeltünk, táncoltunk és népi játékokat játszottunk, s a néphagyományok közül a gergelyjárásról beszéltünk. Míg a nagyok aztán a májusi bábelőadásukra gyakoroltak, addig a legkisebbek színeztek, énekeltek – március 15. jegyében.
Ebéd után következett az ünnephez kacsolódó feladatsor megbeszélése, elvégzése, a március 15-i események képösszeállításának megtekintése, megbeszélése, a Nemzeti dal megtanulása (énekelve is), kokárda készítése. Az ünnepi öltözethez a fiúk még csákót, a lányok pedig pártát készítettek.
A mai 4 órás foglalkozás végén is élményfal-rajzot készítettek a gyerekek, s nagy örömünkre ismét nagy műgonddal és türelemmel. Végül a dalunkban megénekelt rétest el is fogyasztottuk. Nehezen szedelőzködtek, hogy haza induljanak.
Nem könnyű feladat kicsi gyerekeknek úgy beszélni a március 15-i eseményekről, hogy valóban megragadjon bennük néhány fontos dolog. Azt hiszem, nekünk sikerült, hisz büszkén viselték a kokárdát, a csákót, illetve a pártát, s énekelték (kis segítséggel) a Nemzeti dalt! Petőfi is büszke lehetne a Szóló Szőlő Chesteri Magyar Tanoda diákjaira.