A Corvinus oktatási központ online órái
A Corvinus Ovis csoportjának vezetője Majorné Perger Ági – aki egy személyben az iskola szakmai vezetője is – élő bejelentkezésekkel tart foglalkozásokat a Corvinus zárt csoportjában, amelynek nagy előnye, hogy később is visszanézhető, így aki esetleg technikai okok miatt nem tud csatlakozni, később ezt pótolhatja. Csakúgy mint a karantén előtt, most is Kerekítő Manóval együtt vidáman, játékosan, sokszor kacagva telik az idő. A foglalkozásokon felcsendülnek az ismert mondókák, dalok, amiket egész évben tanultak, úgy mint a Tavaszi szél, Én kis kertet kerteltem, Szita szita szolgáló, s újakat is tanulnak, mint pl. a Két szál pünkösdi rózsa. Az abszolút kedvenc az „Ajtó ablak nyitva van” kezdetű énekes népi gyermekjáték, amelyet már mindenki kívülről fúj, mégis nagy örömmel játsszák Ágival a képernyőn keresztül is.
A sok mondóka és játék után egy mesével „pihennek” a gyerekek. Az elmúlt foglalkozásokon volt már diafilm-vetítés, élő mesélés, mesejáték és bábjáték is. Legutóbbi alkalommal Vadadi Adrienn A palacsinta tábor c. meséjét hallhatták (és láthatták, illusztrációkkal karöltve a meséskönyvből) a gyerekek. Ehhez kapcsolódott a kézműves foglalkozás – amely általában a záróakkord szokott lenni – témája, a kalózhajó, amelyet tojástartóból lehetett elkészíteni. Majd búcsúzóul együtt elénekelték a Süss fel nap c. dalt.
Az első osztályban Éva néni az órákat légzőgyakorlattal, artikulációs és ritmusgyakorlatokkal kezdi ráhangolódásként. Minden alkalommal főszerepet kap az olvasás, az elmúlt órán a k, r, ü, ű betűk írását, olvasását gyakorolták. Nem ritka egy-két találós kérdés és mondóka az órán, amelynek nagy szerepe van a játékos tanulásban, és az artikuláció fejlesztésében. Emellett játékos szógyűjtő feladatokkal gyakorolják a betűk és szavak kiejtését, ilyen például a „Fogyókúrázik a boszorkány”, vagy az egyik klasszikus, a Szólánc. Örök kedvencük a „Hej Gyula” c. mondóka. Nagyon egyszerű, hogy miért: minden órán kiválasztanak egy hangot, és azzal helyettesítik az összes magánhangzót. (Miután kipróbáltam magamban, én is jól szórakoztam – a szerk.) Ami esetleg nehezebb, az az olvasási gyakorlatok színesebbé tétele, azonban tanáraink mindig előrukkolnak valami újdonsággal a tarsolyukból: így pl. visszhang-, hibajelölő- és stafétaolvasást az online órákon nagyszerűen lehet alkalmazni. Az órák közötti szünetekben (ha a technika ördöge nem szól közbe) az osztálytársak érdeklődnek egymás felől, beszélgetnek, sőt, volt aki az újdonsült kártyatrükk tudományát mutatta be. Nemcsoda, ha a visszajelzések pozitívak, és a gyerekek várják a következő órát.
A haladó csoportban Anikó néni is az RJR-modell (Ráhangolódás-Jelentéstartalom-Reflektálás) híve, így bemelegítő játéknak szólánccal és különféle asszociációs játékokkal kezdi az órát. Miután bemelegedtek az agy fogaskerekei, szövegértelmezéssel folytatják, a Csipike c. könyvből részleteket olvasnak, amihez önálló feladatokat kapnak a kisdiákok. A legutóbbi alkalommal A könyvek – olvasás címet kapta az óra, s ennek megfelelően a gyerekek bemutatták azt a könyvet, amit éppen olvasnak. Természetesen egy-két nyelvtani feladat is belekerül az órába, de ezt hamar feledteti velük az órát záró közös játék. A legutóbbi órán nagy sikert aratott az Activity, ahol a legérdekesebb feladatnak a körülírás bizonyult. Emellett kézműves foglalkozás is belefér az időbe, s két feladat között a legutóbbi foglalkozás során Rókakönyvjelzőt készítettek. A Húsvét, Föld Napja és Anyák napja témák után a következő órán a Gyereknap lesz a középpontban, (SPOILER veszély!) s papírsárkányt kell majd készíteni.