A jelentkezők létszámának köszönhetően több csoport is indult idén, így a nagy csoport, középső csoport, kiscsoport, játszó csoport, valamint a „magyar mint idegen nyelv” csoport várta a tanulókat.
A nap kötetlen gitároktatással indult, melyre vegyes korosztályból érkeztek a gyerekek. Mikor minden diák megérkezett természetesen közös játékkal kezdtünk, amit nagy lelkesedéssel fogadtak, vidáman kapcsolódtak be a fogócskába, gondolkodtató feladatokba.
Ezután mindenki a saját csoportjához csatlakozott, és kezdetét vették a tanórák, ahol a fő célunk az volt, hogy a gyerekek játékosan, örömmel tanuljanak Magyarországról, és minél több alkalommal használják a magyar nyelvet. A délutáni foglalkozások során kézműves, mesehallgatás és kötélhúzás színesítette a programot.
Több csoportban is alkalmaztuk a „nem értünk angolul” játékot, hogy bátorítsuk a gyerekeket a magyar nyelv használatára. A kiscsoportos tanórán Magyarország földrajzával ismerkedtünk. Megnéztük, hol helyezkedik el Magyarország a térképen, milyen messze van Új-Zélandtól, és felfedeztük az ország különböző tájegységeit. Húsvét közeledtével nem maradhatott el a tojáskeresés és a locsolóvers tanulás sem, hogy húsvét hétfőre minden fiú felkészült legyen.
Jó volt látni, hogy bár a gyerekek egész héten iskolába járnak, mégis örömmel keltek fel szombaton is, hogy eljöjjenek a magyar iskolába. Mindezt azért, hogy őrizzék hagyományaikat, ápolják gyökereiket, és életben tartsák magyarságukat és örömmel beszéljenek magyarul.