Kirándulás az Atta-cseppkőbarlangnál

/ Palotai-Farkas Júlia /
palotai.farkas.julia képe
2016. október 3-án hétfőn Németországban szünet van, hiszen ekkor a német egység napját ünnepelik. Ezen a napon a tartomány különböző városaiból összegyűltek József atya magyar ministránsai, és elmentünk kirándulni. Sajnos az időjárás nem volt teljesen kegyes hozzánk, a reggeli eső miatt a szabadtérre tervezett programot meg kellett változtatni, de így sem jártunk rosszul. Egy csodálatos cseppkő barlangot látogattunk meg, az Atta-Höhlé-t.

Bérelt kisbusszal utaztunk, ahol a beszállást követően mindenki elfoglalhatta a helyét. A gyerekek különböző korosztályból (4-19) és különböző városokból jöttek, így sokan nem ismerték egymást. Öröm volt látni, hogy ennek ellenére szívesen játszottak, beszélgettek egymással az út alatt is. Ahogy megérkeztünk a célponthoz, kiszálltunk a buszból, és megkezdődött az őrangyalos játék. Egymás nevét kihúztuk, és mindenki arra az emberre figyelt kicsit jobban, akinek a nevét kapta.

Ezt követően bementünk a barlangba, ami gyönyörű volt, sok millió éves cseppköveket láttunk. Sajnos fényképezni nem lehetett, ezért itt nem tudok közzétenni képeket, viszont a kapcsolódó videóban, megtekinthető néhány kép a barlangról, amit a hivatalos webhelyről szedtem le, hogy ezt a hiányzó részt kiegészítsem.

Ezt követően a barlang melletti étteremben gazdag ebédet fogyasztottunk el. Mindenki ízlése szerinte rendelhetett, még desszertet is lehetett választani, úgyhogy nem volt hiány édességből sem.

Még maradt egy kis időnk, így besétáltunk a városközpontba, Attendorfba. Megnéztük a helyi templomot, ami nagyon szép. A terménybetakarításhoz kapcsolódó német egyházi ünnep (Erntedankfest) tiszteletére gyönyörűen őszi zöldségekkel, gyümölcsökkel volt díszítve a templom. József atya vezetésével kicsit beszélgettünk a templom jellegzetességeiről, majd egy közösen egy éneket is elénekeltünk.

Miután a busszal visszaérkeztünk a lelkészségre, csapatokban rejtvény feladatlapot töltöttek ki a gyerekek. Ennek a játéknak a keretében verset is írtak a barlanglátogatás élményéről, ami nem könnyű feladat, tekintve, hogy a gyerekek nagy része kevésbé tud magyarul, mint németül. Ennek ellenére a csapatok nagyon szellemes rímeket faragtak:

Ott a barlang klafa volt,

Volt mellette kis sajt bolt.

Tök jó volt a kirándulás.

Mikor sütjük meg a tojást?

Ez egy szép barlang.

Nincs benne harang.

Mindenhol függönyök lógnak,

Ami mögött a denevérek elbújnak.

Vízben áll az egész,

Mégsem keletkezik penész.

Van egy bejárat a pokolba,

Pirosan ki van világítva.

Kirándultunk egy esős hétfőn,

Lefelé mentünk egy lépcsőn.

Fent az égen a sok felhő,

A föld alatt meg a cseppkő.

Elolvadt a hó.

Lett belőle tó.

A rejtvények megoldása után minden csapat nyert egy tábla csokit. Természetesen fény derült arra is, hogy ki kinek volt az őrangyala. Tea, süti is jutott a sok fáradt gyermekszájnak, hogy legyen még energia a haza vezető úthoz.

Nagyon jól éreztem magam a gyerekek között, szerintem nekik is tetszett az együtt eltöltött idő. Sajnos a távolság miatt nem könnyű összegyűlni ennek a társaságnak gyakrabban, pedig szerintem többször is jó lenne találkozni.

A kirándulásról készült videó itt megtekinthető: