„Amikor a kultúra él, akkor élmény. Amikor halott, információ.” /Kassai Lajos/
Pályaválasztásom során meghatározó tényező volt számomra, hogy a magyar nyelvvel, irodalommal és a magyarság történelmi múltjával foglalkozhassam. Szerencsésnek érzem magam, hogy magyar-történelem tanárként lelkesedésemet már évek óta továbbadhatom felnőtteknek és gyermekeknek egyaránt. Két éve nem csak pedagógusként, hanem oktatásszervezőként is tevékenykedem. Feladatköröm így nagyban bővült: szervezem a beiskolázást, értekezleteket tartok és vezetem a dokumentációkat, koordinálom az iskolai műsorokat, rendezvényeket, díszleteket készítek, és összességében levezénylem az egész tanévet. Ennek köszönhetően rengeteg új tapasztalatot szerezhettem – főként szervező és problémamegoldó készségem fejlődött.
Mivel munkám során gyakran találkozom külföldi és roma tanulókkal, illetve az ő kulturális különbségeikből fakadó konfliktusokkal, érdeklődési köröm egyre inkább az interkulturális pszichológia felé fordult. A hatékonyabb munkavégzés érdekében részt vettem egy ilyen témájú képzésen, valamint pszichológus alapdiplomát szereztem. Interkulturális szakemberként fél éven keresztül tartottam foglalkozásokat, elsősorban bevándorló gyermekeknek. Ezek során igyekeztem megismertetni velük és közelebb hozni hozzájuk a magyar kultúrát.
A Kőrösi Csoma Sándor Program során célom, hogy szervezői, pedagógiai és pszichológiai felkészültségemmel segítsem a diaszpórában élő magyarságot abban, hogy a magyar kultúrát magukénak érezzék, és a beilleszkedés érdekében ne elhagyják azt, hanem annak megtartásával, magyarságukra büszkén éljenek külföldön.