Rengeteg építészeti megoldás keveredik egymással, nemcsak korban, hanem nemzetek és kultúrák stilusirányzatai szerint is, amelyek mégis harmonikusan megférnek egymás mellett, sőt erősítik is egymás szépségét - különbözőségeikkel. A különböző utcák, terek és épületek kiválóan tükrözik az ország lakosságának eredetére vonatkozó vegyességet. Hiszen az épületeken megfigyelhető stíluskavalkádnak történelmi okai vannak, a sokszínű városkép nagy mértékben az Európából Argentínába érkező építészeknek köszönhető.
A változatos épületek kialakulásához a magyar építészek is hozzájárultak, nevezetesen Kálnay András (1893-1982) és Kálnay György (1894-1957). Tanulmányaikat mind a ketten Budapesten végeztek el, majd a húszas években érkeztek Dél-Amerikába. Ittlétük egy csodálatos véletlen eredménye, eredetileg ugyanis a testvérek az Egyesült Államokba készültek, ám hajójuk végül Argentínában kötött ki. Ezt követően pedig Buenos Airesben telepedtek le.
Rövidesen, 1921-ben György és András együtt nyitottak irodát Buenos Airesben, és a kezdeti években közösen dolgoztak. Közös munkájuk rendkívül termékeny és sikeres volt, számos épületet, lakóházat terveztek együtt ez idő alatt. Szintén a közös munka gyümölcseként tartják számon a Diario Crítica épületét. Egykor egy újság szerkesztősége, ma pedig már a rendőrség működik az épületben. Ezen a jellegzetes és feltűnő építményen az art decó stílusjegyei figyelhetőek meg. A gyönyörű díszítés pedig azték mintákat idéz, az újság akkori tulajdonosa ugyanis nagy rajongója volt az azték kultúrának.
Rendőrség
A húszas évek közepén azonban különváltak a testvérek útjai, és a hivatást külön utakon folytatták. A sikerek viszont továbbra is megmaradtak. Kálnay András a legeredményesebb építészek egyikének számít Argentínában, becslések szerint több mint száz épület köthető a nevéhez. Sajnos ezek közül az idők során rengeteget lebontottak, azonban sok még a mai napig is áll és megtekinthető. Kálnay András tehetséget tükrözi a Cervecería Munich ( Munich Söröző ) épülete is, amely a legismertebb műveinek egyike. Ez a létesítmény 1927-ben készült el, alig több mint négy hónap alatt. Szinte hihetetlen teljesítménynek mondható, hiszen tömérdek aprólékos és kidolgozott részlet és kép díszíti a házat, amelyeknek központi témája természetesen a sör. Az egykori söröző, jelenleg már nem létezik, azonban az épületben most Buenos Aires város múzeumainak az igazgatósága működik (Dirección General de Museos de la Ciudad de Buenos Aires)
A különválás után György is sikeres maradt a szakmában, akárcsak testvére. Az ő nevéhez köthető a Gran Cine Florida épülete (1926), ahol egészen élete végig ő maga is lakott. Ma üzletek és irodák működnek a helyén. Majd a Cine-Teatro Broadway munkálatai következtek, ami egy hatalmas színház, amely még ma is működik. Kálnay György ezen korszakára a racionalista stílus jellemző. György leghíresebb alkotása talán a Luna Park, vagy más néven a Sportok palotája. A jelenleg is működő stadionban ma is tömérdek rendezvényt tartanak, koncertektől kezdve jótékonysági eseményeken át a box mérkőzésekig. Az óriási létesítményt 1932-ben adták át.
Színház, Stadion
A kapcsolódó galériában a testvérek munkái közül néhány megtalálható: Teatro Broadway (1930); Estadio Luna Park(1932); Diario Crítica (1926). Perú House(1936); Maison Garay (1936); Cervecería Munich (1927), Edificio Barrancas (1936)
Az írás Leidemann Mariana építész előadása alapján készült. A képeket Róth Péter készítette.