A Talpra magyar Wokingban

Iskolai nap és megemlékezés Wokingban

/ Kardulesz Rita /
kardulesz.rita képe
Nemcsak izgalmas foglalkozások voltak március 14-én a United Reform Churchben, Wokingban, de egy nagyszerű márciusi műsor is megtalálta – a vírus keltette nehézségek ellenére – több családnyi közönségét.
Részlet a Sünik/Katicák/Csigák közös iskolai foglalkozásárólMemóriafejlesztő játék a Sünik/Katicák/Csigák foglalkozásánRészlet a Magyar Iskola Woking március 15-ei műsorábólRészlet a Magyar Iskola Woking március 15-ei műsorából

A foglakozáson a Katica, Süni, Csiga csoportnak összevont órái voltak, ahol a „forradalmi” kézműveskedés mellett betűket, számokat és huszáros feladatokat gyakoroltak a gyerekek, és ismerkedtek az 1848-49-es forradalom fontosabb szereplőivel, illetve a növény részeivel, hisz az elmúlt órán varázsbabot ültettek, most pedig tanulmányozhatták és megbeszélték a részeit egy szép szál, valódi kikelt babon. A foglalkozás egyik csúcspontja a Kőleves mese volt, ami után megkóstolhatták a leves hozzávalóiból a sárgarépát és az igazi magyar házi kolbászt. Népszerű volt az akadályverseny is, ahol mindenféle ügyességi játék után a gyerekek huszárokká avanzsálhattak, ezt különösen élvezték. Ezen kívül nagy tetszést aratott a memóriafejlesztő játék is, ahol a különböző, a mesében szerepelt étel hozzávalói, mint a só, rizs, répa, krumpli, kolbász, és konyhai eszközök (fakanál, lábas, bögre) közül kellett megnevezni, hogy a letakargatás után mi tűnt el, mi az, ami nem látható. Ez a feladat nemcsak remek memória-, de szókincsfejlesztő is. Sőt, még a szülőknek is eszébe juttatta a ritkán használt „pityóka” szavunkat.

A Nyusziknál is forradalommal kapcsolatos ismereteken túl az érzelmeket kifejező szavakat és kifejezéseket gyakorolták. A Pillangók egy körjáték után, miniportré segítségével frissítették fel az ismereteket Petőfiről és a huszárokról, mindezt videórészlettel is szemléltetve, majd huszárcsákók kerültek a fejekre és kihasználva a maradék időt, a délutáni műsorra gyakoroltak.

A legidősebb Baglyok pedig a reformkorról, Petőfiről és a 12 pontról tanultak, majd a Nemzeti dalt próbálták el gitárkíséret mellett.

Minden csoportnak volt egy kis ideje felkészülni az 5 órakor kezdődő műsorra, melyet az összegyűlt magyar közösség magyar és a székely himnusz közös eléneklése nyitott meg.

A produkciók közül a Nyuszik igazán frappáns műsorszámmal készültek, ébresztő hazafias slágerzenével, magyar zászlókkal, koreográfiával. A többi csoport is szépen teljesített, mint muzsikaszó, olyan jól esett a fülnek  a gyerekektől a Nemzeti dalt hallgatni, akárcsak látni őket, ahogyan lelkesen és ügyesen szerepeltek, néptáncoltak. Jó alkalom volt ez ismerkedni történelmünk jeles eseményeivel és a magyar kultúra hagyományaival.

A műsor végén a közösség elénekelte a Szózatot is, és Márton, az iskola egyik vezetője emlékeztetőül összefoglalta a forradalom fontosabb eseményeit, megidézve a forradalom hőseit is.

A gyerekek megkapták kinyomtatva a 12 pontot, illetve – és ezt nagyon fontosnak tartom – az iskola vezetősége képes üzenetben külön felhívta a gyerekek figyelmét a helyes kézmosásra, mely az utóbbi hetek eseményeit ismerve, nagyon is indokolt.

Köszönjük a jelenlévő családoknak a részvételt, és várjuk legközelebb azokat is, akik most nem tudtak részt venni.

 

További információ és képanyag: