Regensburgban komoly előkészületi munka előzte meg a Márton-napi vigasságot. Az óvodásoktól a legnagyobbakig átfogó, összehangolt és komplex tevékenységsorozat tette emlékezetessé a már meglévő, valamint az újonnan szerzett ismeretek elsajátítását.
Tours-i Szent Márton legendájával német nyelven is megismerkednek a gyerekek Bajorországban. Nem idegen a téma és a történet számukra. Anyanyelvükön elmondani a történetet, magyar nyelven olvasni, tájékozódni róla, információkat gyűjteni a témában felettébb izgalmas feladat. Motiváltságukat csak erősíti, serkenti a püspök személyiségének magyar vonatkozása is. Ezt a vonalat követve sokkal könnyebb bővíteni ismereteiket a legendás személyiséghez kapcsolódó népszokásokkal, hiedelmekkel, jóslásokkal, szólásokkal, mondásokkal.
A müncheni hétvégi iskolában kreatív kézműves foglalkozással motiválták a kicsiket a témára. Rajzoltak, nyírtak, ragasztottak, színeztek önfeledten. Gágogó libahadat készítettek. Addig csinosítgatták, formázták, alakítgatták, amíg büszke magyar libuskákká nem varázsolták. Az édes munka alkalmat adott arra, hogy elmerüljenek a magyar szokások rejtelmeiben. A jutalom sem maradt el! Stílusosan a libazsíros kenyeret ízletes lilahagymával párosították, és fenséges lakomát csaptak. De biztos, ami biztos! Desszertnek még liba formájú süteményeket is felszolgáltak. A müncheni magyar kisiskolások biztosan nem fognak egész éven át éhezni!
A burghauseni tagiskolában a kicsik mesefilmen nézték meg Szent Márton történetét. A film élménye szabad utat adott a bővebb magyarázatra, értelmezésre. Ismereteiket kiterjesztették a házi lúdra, mint a legendában fontos szerepet játszó állatra, valamint vadon élő rokonára, a vadlúdra. Az ismeretterjesztő szöveg teret adott anyanyelvi kompetenciájuk fejlesztésére. Szöveget értelmeztek, feldolgoztak, felolvastak, adatokat gyűjtöttek. Tevékenykedéssel a témában mélyebb ismereteket szereztek.
A regensburgi hétvégi iskolában változatos és színes programokkal vártuk a gyerekeket. A legkisebbekkel elkészítettük a Márton legendáját megörökítő könyvecskénket. A történetet képekből állítottuk össze a könnyebb és érdekesebb szövegreprodukció érdekében. Puzzle-t készítettünk nekik Mártont ábrázoló bélyegekből. Hihetetlen lelkesedéssel építették be az újonnan megismert szavakat az igen kemény, koncentrált munka során. „Kiraktam a köpönyegét!” A nagylányokkal közösen megsütöttük a liba formájú aprósüteményünket. Izgatottan tanulmányozták a receptet, mint szövegtípust. Kiváló feladat a szövegben történő biztos eligazodás fejlesztésére, információk keresésére, adatok gyűjtésére. Mértek, gyúrtak, nyújtottak, formáztak. Alkottak! Csapatversenyt is szerveztünk számukra! No, itt aztán fel kellett használniuk az összes ismereteiket, amiket az előkészítő folyamat során megszereztek!
Sőt, legjobb anyanyelvi képességeikre is szükség volt a játék során! Mártonhoz kapcsolódó témában rigmusokat faragtak, helyesírási liba totót oldottak meg, liba lottó rögzítette a számszerű adatgyűjtés pontosságát, rajzok segítségével mondásokat, jóslásokat fejtettek meg, liba társasjáték tette izgalmassá ismereteik tudását. Csupa jókedv, kacagás, természetes versenyszellem uralkodott abban ez együtt töltött másfél órában. A játékot Márton-napi lakomával zártuk. Végre megkóstolhattuk a lányok kezecskéje által sütött finomságot!
„Aki Márton napon libát nem eszik, egész éven át éhezik.” – tartja a mondás. Komolyan vettük Münchenben is és Regensburgban is.