Ősz, és ismerkedés a Southamptoni Magyar Iskolával

/ Lukács Rebeka Ida /
lukacs.rebeka.ida képe
Azt hiszem, minden ösztöndíjas nevében beszélhetek, mikor azt mondom, hatalmas utat teszünk meg Magyarországról egy egészen másik világba, életbe. A legtöbben mindezt nem csak képletesen, érzésekkel, de sok-sok kilométeres távval számolva is.

Ennek az utazásnak pedig mindenképpen egy megkoronázása, egy amolyan megérkezés érzését adó, fő pillanata, amikor először lépünk be a közösség ajtaján, veszünk részt egy programjukon, amikor végre valahára megismerkedhetünk velük. Én legalábbis így éreztem magam az első napomon a Southamptoni Magyar Iskolában. Megérkeztem, megláttam, és megszerettem. És remélem innentől megannyi kreatív ötletben, kedves kis programban vehetek majd részt velük, ahogy azt már a legelső alkalmon is megtehettem.

 

A téma az ősz, őszi állatok és gyümölcsök voltak. Minden feladat, éneklés, és kézműves program e köré a téma köré épült fel. A magyar nyelv tanulása mellett cél az évszak változásainak, és a természet szépségének megértése is.  A kicsik beszélgetéssel, és énekléssel kezdtek. Az itteni zeneoktatásban lelkes, és segítőkész apukák vesznek részt gitárokkal, és furulyával. Sokat hozzátéve ezzel a közösségi szellemhez, és a jó hangulathoz. A meseolvasás után jöhetett a kézműves foglalkozáson a mókus feldíszítése. A nagyobbaknál a beszélgetős feladatok mellé írásos gyakorlatok is társultak. Persze a közös éneklés náluk sem maradhatott el. Kézműves programjukon pedig az őszt szimbolizálva mécsestartót, és ablakdíszt készíthettek, rókás és baglyos képekkel, színes falevelekkel díszítve. A délelőtti órák örömteli hangulatát a Csillagszeműek Anglia Néptánc műhellyel való közös tánc fokozta, majd zárta le. A lényeg a jókedv, a közösségi szellem építése, és az, hogy a gyerekek minél többet halljanak, beszéljenek magyarul.  Az iskolát tizenöt éve Gonda Hédi vezeti egy maréknyi önkéntes tanár segítségével. Már az első napomon elmondta, hogy legnagyobb célja a közösségi szellem ápolása, és a közös programok, élmények létrehozása, és támogatása. Ennek az iskolai alkalomnak a végét például közös ebéddel, beszélgetéssel, és ismerkedéssel töltöttük az egyik közeli étteremben. Úgy érzem a Southamptoni Magyar Iskola fontos hely a városban élő magyarok számára, mert nem csak magyarul tanítja a gyerekeket, hanem egyúttal lehetőséget teremt az emberek közötti kapcsolatok kiépítésére, és erősítésére is. Lehetőséget teremtett nekem, hogy megismerjem, őket és ők is megismerhessenek engem. Hogy egymást inspirálva én is teljes szívvel dolgozhassak majd ezért a közösségért.