Hogyan neveljünk kétnyelvű gyermeket? – Előadás a HECC szervezésében

/ Csekő Eszter /
cseko.eszter képe
Sokakat érintő témával foglalkoztunk a HECC – Hungarian Educational and Cultural Centre – október 11-én rendezett előadásán. A találkozásnak a karrinyup-i Our Lady of Good Counsel School adott otthont.
Hogyan neveljünk kétnyelvű gyermeket? - Előadás a HECC szervezésébenHogyan neveljünk kétnyelvű gyermeket? - Előadás a HECC szervezésébenHogyan neveljünk kétnyelvű gyermeket? - Előadás a HECC szervezésében

 

Simon-Dalton Renáta, a Nebuló középiskolásainak tanára osztotta meg kutatásait és tapasztalatait az érdeklődőkkel a kétnyelvű gyerekek nevelésével kapcsolatban. Renáta szakdolgozatát a kétnyelvűség témakörében írta. Az előadó először a tudományos hátteret mutatta be: a többnyelvű és egynyelvű gyermekek képességeinek összehasonlítását és kielemzését. Az előadáson sok érdekes kérdés és felvetés hangzott el, a szülők megbeszélhették egyéni tapasztalataikat és módszereiket. Bizonyított tényként hangzott el, hogy a többnyelvű gyermekek nagyobb eséllyel képesek megosztani a figyelmüket.

A legnagyobb probléma – a szülők véleménye szerint – a gyermekek óvodába illetve iskolába kerülése utáni nyelvváltás. Ausztráliában az esetek nagy többségében a gyermekeknél az első pár évben a magyar dominál, majd az angol nyelvű közösségekbe való integráció során kezdi átvenni az angol a szerepet. A szülők egyetértettek abban, hogy nagyon céltudatosnak és kitartónak kell lenni annak érdekében, hogy a gyermekek továbbra is magyarul szólaljanak meg legalább az otthoni környezetben – ez a vegyes házasságokban nehezen kivitelezhető, azonban lehetséges. 

Reméljük, mindenki számára hasznos volt a beszélgetés, a véleménycsere.