Jelenleg 42 gyermek látogatja az iskolát az óvodás korosztálytól a tinédzserekig, ami összesen 24 családot jelent. Annak érdekében, hogy jobban megértsük a családok igényeit és elvárásait, kérdőíves felmérést végeztünk a beiratkozottak körében. A kutatás célja az alábbi kérdések megválaszolása volt:
- Mi motiválja a családokat a HMI látogatására?
- Mennyire elégedettek a szervezéssel, oktatással és az iskola infrastruktúrájával?
- Miért szeretnek a gyerekek hozzánk járni?
- Milyen területeken van szükség fejlesztésre?
- Ki vállalna önkéntes szerepet a HMI életében (pl. tanítás, helyettesítés, kávéfőzés stb.)?
A kérdőív kitöltésére két hét állt rendelkezésre, és a családok 40%-a vett részt benne. Az eredmények azt mutatják, hogy a HMI közössége vegyesen áll régi és új családokból, akik aktívan érdeklődnek az iskola működése iránt.
Pozitív visszajelzések és jövőbeli kihívások
Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a családok elégedettek az iskolával, beleértve a szervezést, a tanárok munkáját és az iskolaépületet.
Az elmúlt évben jelentős fejlődésen mentünk keresztül, amely egy fenntartható működési modellt eredményezett. Ugyanakkor a hosszútávú fenntarthatóság érdekében elengedhetetlen a folyamatos fejlődés, a nyitottság a változásra, valamint új segítők bevonása és sok-sok játék.
A felmérés alapján többen is jelezték, hogy szívesen vállalnak helyettesítést, oktatást vagy akár a közösségi élet támogatását. Ennek érdekében létrehoztunk egy WhatsApp-csoportot azon szülők számára, akik gondoskodnak a gyermekek egészséges táplálkozásáról (pl. gyümölcs és zöldség biztosítása a szünetekben), valamint támogatják a tanárok éberségét (kávéfőzéssel).
Tanári csapatépítés a fenntarthatóság jegyében
A fenntarthatóság egyik kulcseleme a tanárok elhivatottsága és közösségi szemlélete. Éppen ezért februárban csapatépítő tréningen vettünk részt, amely lehetőséget adott arra, hogy jobban megismerjük egymást, megbeszéljük a jelenlegi helyzetet és a jövőbeli terveket. A nap végére egy összetartó és mosolygós csapat alakult ki, amely készen áll a közös fejlődésre és az iskola további építésére.