Az online nyelvi oktatásról a Brisbane-i Magyar Iskolában
Március végén kezdetét vette az online magyaroktatás a Brisbane-i Magyar Iskola csoportjai számára Ausztráliában. Már jóval korábban tudatosan készültünk az online átállásra, hiszen tudtuk, előbb vagy utóbb a korlátozások nem kerülhetnek el minket sem. Ennek köszönhetően nem okozott gondot az eredetileg személyes találkozót igénylő programok online platformra, Zoomra történő áttervezése.
Személy szerint én már négy éve tanítok online is, úgy hiszem, ez a jövő, így e meglévő tapasztalatommal vágtam neki a feladatnak. A feladat nem volt kisebb, mint a gyermekek figyelmének lekötése a magyarórán egymás után négy csoportban, a technika és némi kreativitás segítségével. A hétvégi online iskolában egy csoport magyar, mint idegen nyelvi, három csoport pedig magyar, mint származásnyelvi oktatást igényel.
Kollégáim közül mindenki azon dolgozott, hogy a lehető leghatékonyabban és legérdekesebben tartsuk meg az első online órákat, mindenkitől sok segítséget és támogatást kaptam. A szülői visszajelzések alapján is pozitív a fogadtatás. A következő, kihívásokkal teli időszakban azon dolgozunk, hogy módszertani finomításokkal, további alkalmazások bevonásával még sikeresebb és élvezetesebb legyen a tanulás.
Példaértékű összefogást tapasztaltam az ausztrál etnikai iskolák között (The Ethnic Schools Association of Queensland szervezésében), mivel egymást támogatva tartanak online továbbképzéseket, melybe a mi iskolánk is bekapcsolódott. Jó érzés, hogy idegenben sem vagyunk egyedül, számíthatunk egymásra.
A gyermekek oktatásán kívül felnőttekkel, szülőkkel foglalkozom, a kezdetekben könyvtárban tartott órák szintén áthelyeződtek online felületre. Ennek az lett a következménye, hogy megnőtt az érdeklődők száma, hiszen nem szükséges utazni a tanóra helyszínére.
Mint tudjuk, Ausztrália hatalmas ország. A távolságok miatt az online oktatás kiépítése, fejlesztése, valamint megszerettetése kulcsfontosságú lehet a magyar közösségek nyelvének fennmaradása érdekében.