Úgy gondolom, a népi kultúra ismerete és szeretete olyan életszemlélettel lát el, amely nyitott, befogadó és érdeklődő, mindenre kíváncsi emberré tesz.
Komárom-Esztergom megye egy kicsi, kétszáz lelkes településéről származom, hosszú út vezetett innen az ELTE BTK magyar és néprajz szakáig, ahol 2011-ben végeztem. Két generációs családi „örökségként” hozom magammal a néprajz, a népi kultúra szeretetét, így ez a mindennapjaimban, életszemléletemben is meghatározó szerepet tölt be. Kutatási témáim főként a nyelvtörténet (csíksomlyói kéziratos drámaszövegek) és tárgyi néprajz (Tisztálkodástörténet) köréből kerültek ki. Az egyetemi évek alatt aktív demonstrátori munkát is végeztem, illetve az utolsó években már tanítással is foglalkoztam.
Középiskolás korom óta tudatosan tanárnak készültem, így az egyetemen a kutatómunka mellett meghatározó szempont volt a számomra az, hogy a felhalmozott tudást milyen módon lehetne a leginkább továbbadni, érthetővé tenni mások számára, ezáltal is segítve a még élő hagyományok átadását, megőrzését. Úgy gondolom, a népi kultúra ismerete és szeretete olyan életszemlélettel lát el, amely nyitott, befogadó és érdeklődő, mindenre kíváncsi emberré tesz. Végigolvasva a Kőrösi Csoma Sándor Program kiírását, úgy éreztem, szinte „rám szabták”.
Az egyetem utolsó évében a Tempus Alapítvány Comenius Tanárasszisztensi programja keretében fél évet töltöttem el Portugáliában, ahol felső tagozatos és középiskolás gyerekeket tanítottam az angol nyelv mellett magyar nyelvre és kultúrára. A program kiemelt hangsúlyt helyezett a saját kultúra közvetítésére, így portugál mentorommal több olyan programot is szerveztünk, amelyben a kultúrák közötti párbeszéd, a különbségek és hasonlóságok feltárása volt a cél (International Cooking Day, Poesia Rua), emellett a gyerekek a „magyar szakkör” keretein belül megismerkedhettek a magyar nyelv alapjaival, a magyar találmányokkal, ételekkel, hungaricumokkal, népszokásokkal, ünnepekkel, és a néptánc alapjaival. Úgy gondolom, hogy hasznos tapasztalatokra tettem szert ez alatt a fél év alatt, és a fogadó intézmény is nagyon pozitív értékelést adott munkámról. Nagy vágyam, hogy azt az élményt, amit a magyar kultúra közvetítése adott, másokkal is megoszthassam, illetve folytathassam. Így nagyon hálás vagyok, hogy ebben a programban erre is lehetőségem adódik.
Néptánccal és cserkészettel is a gimnázium alatt kezdtem el foglalkozni, jelenleg a budapesti Rege Néptáncegyüttes aktív tagja vagyok. Ezért nagyon örülök, hogy kinti feladataim közé tartozik a néptáncosok és a cserkészek mindennapjaiba való bekapcsolódás is.