Simon-Dalton Renáta, a Nebuló középiskolásainak tanára osztotta meg kutatásait és tapasztalatait az érdeklődőkkel a kétnyelvű gyerekek nevelésével kapcsolatban. Renáta szakdolgozatát a kétnyelvűség témakörében írta. Az előadó először a tudományos hátteret mutatta be: a többnyelvű és egynyelvű gyermekek képességeinek összehasonlítását és kielemzését. Az előadáson sok érdekes kérdés és felvetés hangzott el, a szülők megbeszélhették egyéni tapasztalataikat és módszereiket. Bizonyított tényként hangzott el, hogy a többnyelvű gyermekek nagyobb eséllyel képesek megosztani a figyelmüket.
A legnagyobb probléma – a szülők véleménye szerint – a gyermekek óvodába illetve iskolába kerülése utáni nyelvváltás. Ausztráliában az esetek nagy többségében a gyermekeknél az első pár évben a magyar dominál, majd az angol nyelvű közösségekbe való integráció során kezdi átvenni az angol a szerepet. A szülők egyetértettek abban, hogy nagyon céltudatosnak és kitartónak kell lenni annak érdekében, hogy a gyermekek továbbra is magyarul szólaljanak meg legalább az otthoni környezetben – ez a vegyes házasságokban nehezen kivitelezhető, azonban lehetséges.
Reméljük, mindenki számára hasznos volt a beszélgetés, a véleménycsere.