Orcskai Marianna | Kőrösi Csoma Sándor program
Ugrás a tartalomra

Kövessen minket:

 logó
  • Menu
  • Pályázat
  • Hírek
  • Rólunk
  • Munkatársak
  • Ösztöndíjasok
  • Partnereink
  • Galéria
  • Dokumentumok
  • GYIK

Analytics


Jelenlegi hely

  • Címlap
  • Ösztöndíjasok
  • orcskai.marianna

Legfrissebb tartalmak

orcskai.marianna képe
Orcskai Marianna
Aktivitás éve: 
2019
Fogadó szervezet
Müncheni Magyar Intézet Egyesület ( Regensburg )
Tevékenységi terület: 
oktatás, programszervezés
Legyen minden magyar gyereknek oktatási keretek között lehetősége a míves magyar beszéd megtanulására. Ezzel tudnánk esélyegyenlőséget teremteni azon gyermekeknek, akik hátrányos helyzetből érkeznek. Kincsünk az anyanyelvünk. Őriznünk és védenünk kell. A míveléssel tudunk e cél érdekében a legtöbbet tenni.
Bemutatkozás: 

Tolna megye egyik kis falujában, Alsónánán nevelkedtem. Itt végeztem az általános iskolai tanulmányaimat is. Az érettségit és a tanítói diplomát szülővárosomban, Szekszárdon szereztem. Hűséges típus vagyok. Ragaszkodom a gyökereimhez. Sohasem szakadtam el attól a kicsi közösségtől, aminek részese voltam születésemtől. Így történt meg az is, hogy friss diplomával a zsebemben az én kicsi, biztonságot nyújtó falumban, Alsónánán kezdtem el a tanítói pályámat. Itt is maradtam harminc évig.

Szerencsés vagyok. Szüleimtől, nagyszüleimtől megtanultam az egyszerűséget, tisztességet, becsületet, hitet, az emberi méltóságot, a munka fontosságát és értékét. Azokat az alapértékeket, amelyeket később is hasznosítottam.

Szerencsés vagyok. Pályakezdő tanítóként ismertem meg a Dr. Zsolnai József neve által fémjelzett Értékközvetítő és képességfejlesztő programot. Megfertőződtem, és harminc éven keresztül ezt a pedagógiai módszert alkalmaztam. Értékrendem kiteljesedését, pedagógiai tudásom fejlődését, szakmai sikereimet annak köszönhetem, hogy ezt a tartalmában és módszertanában új pedagógiai programot megismerhettem.

A szerencse jól jön a sikerhez, de önmagában nem elég. Alázat, tisztelet, kitartás, elhivatottság szükséges – tapasztalataim szerint – a minőségi alkotáshoz. Pedagógiai munkám célját is ez határozta meg. Minőséget alkotni a napi praxis során és a minőségi alkotás iránti igény kialakítása.

Harminc éve tanítok nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelést, melynek egyik legfontosabb részét a helyesejtés-tanítás képezi. Kitartok azon hitem mellett, hogy a magyar nyelv oktatása e terület fejlesztése nélkül nem lehet teljes, ezért a beszédtechnikai gyakorlatok fő, feltételi és kiegészítő folyamatként be kell, hogy épüljenek az anyanyelvi oktatásba. Eredményeim igazolták és alátámasztották ezen meggyőződésemet. Versmondásban és színjátszásban a zömében hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási és magatartási problémákkal küzdő gyerekek megyei, regionális, országos és nemzetközi szinteken kimagasló eredményeket produkáltak. Éveken át alsónánai kisdiák vette át a megye legjobb versmondójának járó Talentum díjat. A Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Gálán kilenc éven át képviselték tanítványaim a régiónkat.

Az elért sikerek ösztönöztek arra, hogy népszerűsítsem a programot. A Drámapedagógiai Társaság felkérésére továbbképzést tartottam drámapedagógusoknak, kollégáknak sikertörténetem módszertanából. A 2014/15. tanévben megpályáztam és megnyertem a „Mentoráló intézményi működés kialakítására” kiírt pályázatot. Ezáltal újabb lehetőséget kaptam a módszer népszerűsítésére. Az érdeklődők száma hónapról hónapra nőtt. Az ország egyik legsikeresebb mentoráló intézményévé vált az iskolám. Jutalmul újabb huszonegy órás továbbképzésre nyílt lehetőségem.

2017-ben Petőfi Sándor ösztöndíjasként teljesítettem szolgálatot Temesváron. Erre pedagógiai tudásomat és tapasztalataimat vittem magammal azzal a céllal, hogy a magyar nyelv fejlesztését segítsem határon túl is. Nyelvi fejlesztő foglalkozásokat, pedagógus-továbbképzéseket, irodalmi estéket szerveztem. Sikerekben, élményekben, tapasztalatokban gazdag volt ez a kilenc hónap és több szempontból felejthetetlen is.

Szeptembertől újabb kihívások várnak rám. A Regensburgban működő Müncheni Magyar Intézet Egyesületnek köszönhetően közelebbről is megismerhetem a bajorországi magyar iskolák működését. Öt helyszínen, közel négyszáz gyermek tanul ezekben a hétvégi iskolákban. Koordinálásuk, működtetésük, kapcsolattartásuk komoly és felelősségteljes munkát igényel. Bízom abban, hogy szakmai tudásommal, szervező képességemmel hozzájárulhatok ahhoz, hogy ezt a létszámában erős szövetséget erős közösséggé tudjuk formálni.


Hírek

  • Interjú K. Lengyel Zsolttal, a Bajorországi Magyar Iskola és a Müncheni Magyar Intézet Egyesület vezetőjével
    2019.12.18
  • Szent Márton legendája életre kelt a Bajorországi Magyar Iskola tagintézményeiben
    2019.11.25
  • Csapatépítő bográcsozás Regensburgban
    2019.10.11
Összes cikke

Munkánkról

  • Megemlékezés az 1956-os forradalomról és szabadságharcról Burghausenben
    2019.11.04
Összes cikke

Galériái

  • AMAPED versmondó verseny

    Rendhagyó mese- és versmondó verseny Bécsben
    2020.04.21
  • AMAPED versmondó verseny

    Rendhagyó mese- és versmondó verseny Bécsben
    2020.04.21
  • AMAPED versmondó verseny

    Rendhagyó mese- és versmondó verseny Bécsben
    2020.04.21
Összes kép/videó

Partnereink

Kattintson, hogy megismerhesse őket!

magyar iskola Stuttgart '56-os megemlékezés néptánc Ottawa KCSP 1956 kirándulás karácsony Márton Áron Cserkészet Los Angeles Genf Buenos Aires Chester Mikulás farsang toronto koncert Ausztria London népzene megemlékezés Regensburg Kanada Bécs Montreál Nürnberg München Táncház
kormany.hu
Kapcsolat

Optimonk