Legyen minden magyar gyereknek oktatási keretek között lehetősége a míves magyar beszéd megtanulására. Ezzel tudnánk esélyegyenlőséget teremteni azon gyermekeknek, akik hátrányos helyzetből érkeznek. Kincsünk az anyanyelvünk. Őriznünk és védenünk kell. A míveléssel tudunk e cél érdekében a legtöbbet tenni.
Tolna megye egyik kis falujában, Alsónánán nevelkedtem. Itt végeztem az általános iskolai tanulmányaimat is. Az érettségit és a tanítói diplomát szülővárosomban, Szekszárdon szereztem. Hűséges típus vagyok. Ragaszkodom a gyökereimhez. Sohasem szakadtam el attól a kicsi közösségtől, aminek részese voltam születésemtől. Így történt meg az is, hogy friss diplomával a zsebemben az én kicsi, biztonságot nyújtó falumban, Alsónánán kezdtem el a tanítói pályámat. Itt is maradtam harminc évig.
Szerencsés vagyok. Szüleimtől, nagyszüleimtől megtanultam az egyszerűséget, tisztességet, becsületet, hitet, az emberi méltóságot, a munka fontosságát és értékét. Azokat az alapértékeket, amelyeket később is hasznosítottam.
Szerencsés vagyok. Pályakezdő tanítóként ismertem meg a Dr. Zsolnai József neve által fémjelzett Értékközvetítő és képességfejlesztő programot. Megfertőződtem, és harminc éven keresztül ezt a pedagógiai módszert alkalmaztam. Értékrendem kiteljesedését, pedagógiai tudásom fejlődését, szakmai sikereimet annak köszönhetem, hogy ezt a tartalmában és módszertanában új pedagógiai programot megismerhettem.
A szerencse jól jön a sikerhez, de önmagában nem elég. Alázat, tisztelet, kitartás, elhivatottság szükséges – tapasztalataim szerint – a minőségi alkotáshoz. Pedagógiai munkám célját is ez határozta meg. Minőséget alkotni a napi praxis során és a minőségi alkotás iránti igény kialakítása.
Harminc éve tanítok nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelést, melynek egyik legfontosabb részét a helyesejtés-tanítás képezi. Kitartok azon hitem mellett, hogy a magyar nyelv oktatása e terület fejlesztése nélkül nem lehet teljes, ezért a beszédtechnikai gyakorlatok fő, feltételi és kiegészítő folyamatként be kell, hogy épüljenek az anyanyelvi oktatásba. Eredményeim igazolták és alátámasztották ezen meggyőződésemet. Versmondásban és színjátszásban a zömében hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási és magatartási problémákkal küzdő gyerekek megyei, regionális, országos és nemzetközi szinteken kimagasló eredményeket produkáltak. Éveken át alsónánai kisdiák vette át a megye legjobb versmondójának járó Talentum díjat. A Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Gálán kilenc éven át képviselték tanítványaim a régiónkat.
Az elért sikerek ösztönöztek arra, hogy népszerűsítsem a programot. A Drámapedagógiai Társaság felkérésére továbbképzést tartottam drámapedagógusoknak, kollégáknak sikertörténetem módszertanából. A 2014/15. tanévben megpályáztam és megnyertem a „Mentoráló intézményi működés kialakítására” kiírt pályázatot. Ezáltal újabb lehetőséget kaptam a módszer népszerűsítésére. Az érdeklődők száma hónapról hónapra nőtt. Az ország egyik legsikeresebb mentoráló intézményévé vált az iskolám. Jutalmul újabb huszonegy órás továbbképzésre nyílt lehetőségem.
2017-ben Petőfi Sándor ösztöndíjasként teljesítettem szolgálatot Temesváron. Erre pedagógiai tudásomat és tapasztalataimat vittem magammal azzal a céllal, hogy a magyar nyelv fejlesztését segítsem határon túl is. Nyelvi fejlesztő foglalkozásokat, pedagógus-továbbképzéseket, irodalmi estéket szerveztem. Sikerekben, élményekben, tapasztalatokban gazdag volt ez a kilenc hónap és több szempontból felejthetetlen is.
Szeptembertől újabb kihívások várnak rám. A Regensburgban működő Müncheni Magyar Intézet Egyesületnek köszönhetően közelebbről is megismerhetem a bajorországi magyar iskolák működését. Öt helyszínen, közel négyszáz gyermek tanul ezekben a hétvégi iskolákban. Koordinálásuk, működtetésük, kapcsolattartásuk komoly és felelősségteljes munkát igényel. Bízom abban, hogy szakmai tudásommal, szervező képességemmel hozzájárulhatok ahhoz, hogy ezt a létszámában erős szövetséget erős közösséggé tudjuk formálni.