„Mert kultúra annyi, mint tanulás; megszerezni, színvonalon tartani nehéz, elveszteni könnyű...” (Kodály Zoltán: Visszatekintés, 1982, 204.o.).
Gyermekkorom óta a kodályi szellemiség hatja át az életemet: a tanulás, a gyermeknevelés, az oktatás, a művelődés területén igyekszem a magyar kultúra rám bízott kincseit ápolni, továbbadni.
Kodály szülővárosában láttam meg a napvilágot, és gyerekkorom nyarait nagymamám szőlőbirtokán, vagy édesapám szűcsműhelyében töltöttem. Az igény a művelődésre, a folyamatos tanulásra, a néptánc, a népmesék, a népdalok világa, a főzés művészete, a varrás, a kézimunka, a kézműveskedés, a szüret, a disznóvágás, a természettel való harmónia keresés természetes volt családunkban.
Már nagyon fiatalon megadatott, hogy kórustagként és amatőr színjátszóként nap, mint nap érezhettem az együtt alkotásban, a tudásunk megosztásában, az együttműködésben rejlő hatalmas erőt. Kulturális nevelőtanári pályámon megtapasztalhattam, hogy a kreativitás, a nevelés, a megfelelő módszertan, az empatikus hozzáállás, a motiváció folyamatos fenntartása, a kitartó munka még a legnehezebb körülmények között is sikeres alkotó folyamatokat generál, sőt hozzájárul a harmonikus atmoszféra kialakításához. A nyelvtanításban a játékos, élményeken keresztüli tanulásnak vagyok híve. A magyar nyelv oktatása során is fontosnak tartom a nyelvet átszövő kultúrát is megosztani dalokon, meséken, történelmi ismereteken, verseken, zeneműveken, különféle tevékenységeken keresztül.
„Milyen széles az Óceán
annak, ki hazagondol ...” (Szilágyi Domokos: Bartók Amerikában)
10000 kilométerre Magyarországtól megőrizni a magyarságot, átadni generációról generációra az elődöktől örökül kapott értékeket, mindennapos erőpróba. Ez az ösztöndíj azért jelentős számomra, mert egyfelől lehetőséget ad a diaszpóra magyarságának és igényeinek még jobb megismerésére, másfelől Brisbane-ben részévé válhatok egy aktív közösségnek és egy olyan programnak, amely nemes célokat fogalmaz meg. Ezt a kilenc