„Próbáljátok meg úgy itthagyni ezt a világot, hogy jobb legyen, mint ahogy kaptátok.”BiPi
Kelemen Virág vagyok, konduktor, drámapedagógus, cserkész. Mindig fontos volt számomra a közösség és a közösségépítés. Az emberiség mozgatórugója a társas lét és élet, számomra az emberi kapcsolatok ápolása, építése az identitásom fontos része. Legyen szó családi, baráti kapcsolatokról, vagy közös cél érdekében külső segítséggel vagy spontán létrejött sorstársi kapcsolatokról, közösségekről, az őszinte emberi kapcsolódások mindig fontos szerepet kaptak az életem és eddigi szakmai életutam során.
2012 óta cserkész tevékenységet folytatok Pomázon a 937. Szt. Tarzicius Cserkészcsapatban. 2014 óta őrsvezető vagyok, ekkor elsős lányokat kezdtem el vezetni, akik azóta 16-17 éves nagylányokká cseperedtek az elmúlt 10 év folyamán. Jelenleg távmunkával, valamint a lányok aktív részvételével zajlik tovább a közös munka. 2018 és 2022 között a csapatunkban rajparancsnoki feladatkört is betöltöttem. 2022 óta kiképző vagyok I-X. kerületi, Őrsvezető Képzésben. Amióta belecsöppentem a cserkészetbe, tudom, hogy ilyen elfogadó és nyitott közösséget máshol nem találhatok, ez, valamint a természet szeretete és a közösségben megélt hit hihetetlen megtartó erővel bír.
Gimnázium után elvégeztem a Semmelweis Egyetem, Pető András Karán a konduktor képzést. Konduktorként 2022 szeptembere óta dolgozom, jelenleg a XIII. kerületi Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatnál vagyok korai fejlesztő. Komplex korai mozgásfejlesztést végzek 3 év alatti gyermekek számára. Az egyetemi évek alatt a Semmelweis Egyetem Instruktor Öntevékeny Csoportjának (IÖCS) tagja voltam. A IÖCS keretein belül az elsőéveseknek, valamint az egyetem többi diákjának közösségszervező programokat, valamint gólyatábort szerveztünk instruktortársaimmal együtt. 2022-2024 egy újabb egyetemi képzést végeztem, mely a Károli Gáspár Református Egyetem, drámapedagógia szakirányú képzése volt. A drámapedagógia és a cserkészet, valamint a konduktori munka miatt volt számomra kecsegtető ez az irány, hiszen mindig is foglalkozatott az emberi lélek. A drámapedagógia pedig a szorongó, félősebb gyermekek számára csodás eszközöket biztosít az önfeledt játékra és a személyiség kibontakoztatására.
A fiatalokkal való foglalkozás, közösségszervezés, programszervezés, a cserkészet által a magyarság, magyar identitás mindig is nagyon fontos szerepet kapott az életemben. Célom a program keretében a nemzetközi kapcsolatépítés, szakmai és kulturális céllal is, valamint a kint élő diaszpóra, magyarság megismerése. Munkám során az egészen korai, fiatal korosztálytól, a felnőttekig minden korosztály sajátosságában és közösségében látom a lehetőséget és szépséget. Gyermekek nevelése, fejlesztése, a velük való foglalkozás egyaránt lelkesít, akár csak a tinédzser és fiatal felnőtt korosztály közösségeinek építése. Meglátásom szerint az emberi játék és játékosság, ahogy a kisgyermekek fejlődésében a gyermek lélektani folyamatait mutatja meg, úgy a tinédzser, fiatal felnőtt, majd felnőtt élet részeként is egy elengedhetetlenül fontos elem a lélek és psziché egészséges és teljes kibontakozásához.