Elger Asllani albán származású gitárművész, október 18-án diplomakoncertjének előadási darabjait játszotta a Bécsi Magyar Otthon hallgatóságának. Az egyes darabok elhangzása előtt Oprea Nikoletta zongoraművész mutatta be röviden a zeneszerzők életrajzát.
Elsőként Aleaxandre Tansman 19-20. századi lengyel-francia zeneszerző Cavatina című művét hallgathatták meg a jelenlévők, majd a gitár Mozartjaként emlegetett Mauro Giuliani 18-19. századi olasz zeneszerző darabját tolmácsolta a bécsi egyetem végzős hallgatója, elvarázsolva a közönséget virtuozitásával. John Dowland 16. századi londoni lantművész és zeneszerző Pavan-jának elhangzását Leo Brouwer kortárs kubai gitárművész és zeneszerző Le Decameron Noir című műve követte, amely szenvedélyes ritmus- és hangzásvilágával azt est fénypontja volt. Elger Asllani végezetül, a közönség kérésére egy flamenco-improvizációval örvendeztette meg a hallgatóságot, amellyel kapcsolatban Oprea Nikoletta elárulta: a flamenco indította el Elgert a gitárművészi pályán, első gitárélménye az Andalúziából származó népzenei irányzathoz köthető.
Az est kötetlen beszélgetéssel folytatódott, s aki elég nyitott volt, elcsíphette az ifjú művészt is egy szóra.